Zásady ochrany osobních údajů

Pravidla, která mimo jiné stanovují zásady uzavírání smluv prostřednictvím Obchodu a obsahují nejdůležitější informace o Prodávajícím, Obchodu a právech Spotřebitele.

OBSAH
§ 1 Definice
§ 2 Kontakt s Prodávajícím
§ 3 Technické požadavky
§ 4 Nákupy v Obchodě
§ 5 Platby
§ 6 Realizace objednávky
§ 7 Právo na odstoupení od smlouvy
§ 8 Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy
§ 9 Reklamace
§ 10 Osobní údaje
§ 11 Výhrady
Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

§ 1 DEFINICE

Pracovní dny – dny od pondělí do pátku s výjimkou dnů pracovního klidu v Polsku.
Občanský zákoník – polský zákon ze dne 23. dubna 1964 – Občanský zákoník.
Spotřebitel – Kupující, který je fyzickou osobou, nakupuje v Obchodě nebo činí úkony směřující k nákupu bez přímé souvislosti s jeho podnikatelskou nebo profesní činností.
Účet – digitální služba ve smyslu zákona o právech spotřebitelů, upravená samostatným řádem, díky níž může Kupující bezplatně využívat dodatečné funkce v Obchodě.
Kupující – každý subjekt, který nakupuje v Obchodě nebo činí úkony směřující k nákupu.
Privilegovaný kupující – Spotřebitel nebo Privilegovaný podnikatel.
Privilegovaný podnikatel – Kupující, který je fyzickou osobou, uzavírá nebo hodlá uzavřít s Prodávajícím smlouvu na základě tohoto Řádu, která souvisí přímo s jeho podnikatelskou činností, ale nemá pro něj profesní charakter.
Řád – tento řád.
Obchod – internetový obchod TORTLI provozovaný Prodávajícím na adrese https://tortli.cz.
Prodávající – PSM GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ se sídlem na adrese UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného OKRESNÍM SOUDEM V LUBLINU pod číslem KRS 0000913869, DIČ (NIP) 7123422334, č. REGON 389549670, základní kapitál 210000,00 PLN.
Zákon o právech spotřebitelů – polský zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů.

§ 2 KONTAKT S PRODÁVAJÍCÍM

  1. Poštovní adresa: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA
  2. E-mailová adresa: shop@tortli.cz

§ 3 TECHNICKÉ POŽADAVKY

  1. Pro správné fungování Obchodu je potřeba:
    • zařízení s přístupem k internetu,
    • internetový prohlížeč podporující JavaScript a soubory cookies.
  2. Pro zadání objednávky v Obchodě je kromě požadavků uvedených v odst. 1 nezbytný aktivní e-mailový účet.

§ 4 NÁKUPY V OBCHODĚ

  1. Ceny produktů uvedené v Obchodě jsou konečné ceny za produkt.
  2. Prodávající upozorňuje, že celkovou cenu objednávky tvoří cena za produkt a případně náklady na doručení zboží uvedené v Obchodě. Doprava je zdarma do 1000 CZK.
  3. Vybraný produkt určený k zakoupení je třeba přidat do košíku v Obchodě.
  4. Následně Kupující zvolí způsob doručení zboží a platební metodu za objednávku z možností dostupných v Obchodě a uvede údaje nezbytné k realizaci objednávky.
  5. Objednávka je podána ve chvíli, kdy Kupující potvrdí její obsah a přijme Řád.
  6. Podání objednávky je totožné s uzavřením smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím.
  7. Kupující se může v Obchodě zaregistrovat, tj. založit si v něm Účet, nebo nakupovat bez registrace zadáváním svých údajů při každé případné objednávce.

§ 5 PLATBY

  1. V Obchodě jsou dostupné následující platební metody:
    1. běžný bankovní převod na účet Prodávajícího;
    2. platební kartou:
      • Visa
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    3. prostřednictvím platební brány:
      • eCard
      • PayPal
      • PayU
      • Przelewy24
      • TPay.com
      • Stripe
      • Blik
    4. na dobírku, tj. kartou při doručení zboží Kupujícímu;
  2. V případě, že si Kupující zvolí platbu předem, je třeba objednávku uhradit do 1 pracovního dne od jejího podání.
  3. Provedením nákupu v Obchodě Kupující přijímá používání elektronických faktur Prodávajícím. Kupující má právo svůj souhlas odvolat.

§ 6 REALIZACE OBJEDNÁVKY

  1. Standardní doba realizace objednávky bez záruky odeslání činí až 3 pracovní dny. (pokud je doba realizace delší, prosíme o kontakt s Obchodem prostřednictvím e-mailu na adresu shop@tortli.cz)
  2. V případě, že si Kupující zvolil platbu předem, Prodávající přistoupí k realizaci objednávky po jejím uhrazení.
  3. V situaci, kdy v rámci jedné objednávky Kupující zakoupí produkty s různou dobou realizace, bude objednávka realizována v době odpovídající produktu s nejdelší dobou realizace.
  4. Zboží je doručováno pouze na území České republiky.
  5. V Obchodě jsou dostupné následující způsoby doručení:
    1. prostřednictvím kurýrní služby na adresu uvedenou Kupujícím;
    2. do balíkomatu;
    3. do výdejního místa;
    4. elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím při zadávání objednávky – v případě digitálního obsahu.

§ 7 PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Privilegovaný kupující má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím prostřednictvím Obchodu, s výhradou § 8 Řádu, ve lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne:
    1. kdy Privilegovaný kupující převzal zboží nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce a určená Privilegovaným kupujícím převzala zboží;
    2. kdy Privilegovaný kupující převzal poslední zboží, šarži nebo část nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce a určená Privilegovaným kupujícím převzala poslední zboží, šarži nebo část v případě smlouvy, jejímž předmětem je převod vlastnického práva k více druhům zboží, které jsou dodávány zvlášť, v šaržích nebo částech.
  3. Aby mohl Privilegovaný kupující využít právo na odstoupení od smlouvy, musí informovat Prodávajícího, a to s využitím údajů uvedených v § 2 Řádu, o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy prostřednictvím jednoznačného prohlášení (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem).
  4. Privilegovaný kupující může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy umístěný na konci Řádu, není to však povinné.
  5. Pro zachování lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí, aby Privilegovaný kupující odeslal informaci týkající se využití práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

    DŮSLEDKY ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  6. V případě odstoupení od uzavřené smlouvy vrátí Prodávající Privilegovanému kupujícímu všechny platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na doručení zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu doručení zvoleného Privilegovaným kupujícím jiného než nejlevnější obvyklý způsob doručení nabízený Prodávajícím), bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl Prodávající informován o rozhodnutí Privilegovaného kupujícího uplatnit právo na odstoupení od smlouvy.
  7. Prodávající vrátí platby stejným způsobem, jaký použil Privilegovaný kupující při původní transakci, ledaže Privilegovaný kupující výslovně souhlasil s jiným řešením; v každém případě Privilegovaný kupující neponese žádné poplatky v souvislosti s tímto vrácením.
  8. Nezaváže-li se Prodávající, že si zboží od Privilegovaného kupujícího vyzvedne sám, může vrácení plateb pozdržet do doby, než obdrží zboží zpět nebo dokud mu nebude doručen doklad o jeho odeslání, podle toho, která skutečnost nastane dříve.
  9. Prodávající žádá o vrácení zboží na adresu: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA bez zbytečného odkladu, v každém případě však nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Privilegovaný kupující informoval Prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy. Lhůta je zachována, pokud Privilegovaný kupující odešle zboží před uplynutím 14 dnů.
  10. Privilegovaný kupující nese přímé náklady na vrácení zboží.
  11. Privilegovaný kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží vyplývající z jeho používání jiným způsobem, než který byl nutný ke zjištění povahy, vlastností a fungování zboží.
  12. Pokud zboží vzhledem ke své povaze nemůže být vráceno poštou obvyklým způsobem, ponese Privilegovaný kupující rovněž přímé náklady na vrácení zboží. O odhadované výši těchto nákladů bude Privilegovaný kupující informován Prodávajícím v popisu zboží v Obchodě nebo při zadávání objednávky.
  13. V případě nutnosti vrácení prostředků za transakci provedenou Privilegovaným kupujícím platební kartou provede Prodávající vrácení na bankovní účet přiřazený k této platební kartě.

§ 8 VÝJIMKY Z PRÁVA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku, o němž je řeč v § 7 Řádu, nepřísluší v případě smlouvy:
    1. jejímž předmětem je neprefabrikované zboží vyrobené podle specifikace Privilegovaného kupujícího nebo sloužící k uspokojení jeho individualizovaných potřeb;
    2. jejímž předmětem je zboží podléhající rychlé zkáze nebo se krátkou dobou použitelnosti;
    3. jejímž předmětem je zboží dodávané v zapečetěném obalu, které po otevření obalu nelze z hygienických nebo zdravotních důvodů vrátit, pokud byl obal po dodání otevřen;
    4. jejímž předmětem je zboží, které je po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeno s jinými věcmi;
    5. jejímž předmětem jsou zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen;
    6. o dodání novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smlouvy o předplatném;
    7. u které cena nebo odměna závisí na pohybech na finančním trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit a k nimž může dojít před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

§ 9 REKLAMACE

I. OBECNÁ USTANOVENÍ

  1. Prodávající nese vůči Privilegovanému kupujícímu odpovědnost za soulad plnění se smlouvou stanovený obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními Zákona o právech spotřebitelů.
  2. Prodávající žádá o podávání reklamací (včetně reklamací týkajících se fungování Obchodu) na poštovní nebo elektronickou adresu uvedenou v § 2 Řádu.
  3. Pokud byla na produkt poskytnuta záruka, informace o ní a jejích podmínkách jsou dostupné v Obchodě.
  4. Prodávající se k reklamaci vyjádří do 14 dnů ode dne jejího obdržení.

II. PRIVILEGOVANÍ KUPUJÍCÍ

  1. Zboží
    1. V případě nesouladu zboží se smlouvou může Privilegovaný kupující využít práv stanovených v kapitole 5a Zákona o právech spotřebitelů.
    2. Prodávající odpovídá za nesoulad zboží se smlouvou existující v okamžiku jeho dodání a zjištěný do dvou let od tohoto okamžiku, není-li doba použitelnosti zboží stanovená Prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem delší.
    3. Na základě ustanovení Zákona o právech spotřebitelů může Privilegovaný kupující v případě nesouladu se smlouvou požadovat:
      1. výměnu zboží,
      2. opravu zboží.
    4. Navíc může Privilegovaný kupující podat prohlášení o:
      1. snížení ceny,
      2. odstoupení od smlouvy
      v situaci, kdy:
      • Prodávající odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou v souladu s čl. 43d odst. 2 Zákona o právech spotřebitelů;
      • Prodávající neuvedl zboží do souladu se smlouvou v souladu s čl. 43d odst. 4–6 Zákona o právech spotřebitelů;
      • nesoulad zboží se smlouvou přetrvává, přestože se Prodávající pokusil uvést zboží do souladu se smlouvou;
      • nesoulad zboží se smlouvou je natolik podstatný, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy bez předchozího využití prostředků ochrany uvedených v čl. 43d Zákona o právech spotřebitelů;
      • z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností jasně vyplývá, že zboží neuvede do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez nadměrných obtíží pro Privilegovaného kupujícího.
    5. V případě zboží, které má být opraveno nebo vyměněno, je Privilegovaný kupující povinen zboží zpřístupnit Prodávajícímu. Prodávající si zboží od Privilegovaného kupujícího vyzvedne na vlastní náklady.
    6. Privilegovaný kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nepodstatný.
    7. V případě odstoupení od smlouvy uvedeného v této části (týkající se zboží) vrátí Privilegovaný kupující zboží Prodávajícímu bez zbytečného odkladu na jeho náklady na adresu UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA. Prodávající vrátí Privilegovanému kupujícímu cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení zboží nebo dokladu o jeho odeslání.
    8. Prodávající vrátí Privilegovanému kupujícímu částky náležející v důsledku uplatnění práva na snížení ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení Privilegovaného kupujícího o snížení ceny.
  2. Mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a uplatňování nároků
    1. Prodávající informuje Spotřebitele o možnosti využít mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a uplatňování nároků. Zásady přístupu k těmto postupům jsou dostupné v sídlech nebo na internetových stránkách subjektů oprávněných k mimosoudnímu řešení sporů. Spotřebitel může využít mimo jiné:
      • pomoci příslušného Evropského spotřebitelského centra v síti evropských spotřebitelských center. Centra poskytují informace o právech spotřebitelů a pomáhají při řešení sporu v případě přeshraničních nákupů. Pomoc Evropských spotřebitelských center je zpravidla bezplatná. Seznam spotřebitelských center příslušných pro jednotlivé státy je dostupný na adrese: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • internetové platformy ODR (Online Dispute Resolution) poskytované Evropskou komisí, dostupné na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
        - přičemž možnost podávat stížnosti prostřednictvím platformy ODR zaniká dnem 20. března 2025.
      Kromě toho je na území Polské republiky možné využít následující formy podpory:
      • mediace vedené příslušnou krajskou inspekcí obchodní inspekce, na kterou je třeba se obrátit s návrhem na mediaci. Zpravidla je řízení bezplatné. Seznam inspektorátů je k dispozici zde: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
      • pomoci příslušného stálého smírčího spotřebitelského soudu působícího při krajské inspekci obchodní inspekce, kterému je třeba předložit návrh na projednání věci před smírčím soudem. Zpravidla je řízení bezplatné. Seznam inspektorátů je dostupný na adrese: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
    2. Předchozí ustanovení má informační charakter a nepředstavuje závazek Prodávajícího využít mimosoudní způsoby řešení sporů.
    3. Využití mimosoudních způsobů vyřizování reklamací a uplatňování nároků je dobrovolné jak pro Prodávajícího, tak pro Spotřebitele.
    4. Spotřebitel může navíc využít bezplatné pomoci městského nebo okresního spotřebitelského ombudsmana.

III. KUPUJÍCÍ JINÍ NEŽ PRIVILEGOVANÍ KUPUJÍCÍ

  1. V případě vady zboží může Kupující jiný než Privilegovaný kupující reklamovat vadné zboží na základě zákonné odpovědnosti za vady (rękojmia) upravené v Občanském zákoníku.
  2. Vůči Kupujícímu jinému než Privilegovanému kupujícímu odpovídá Prodávající za fyzickou vadu zboží, pokud je zjištěna do dvou let ode dne vydání zboží Kupujícímu.
  3. V souladu s Občanským zákoníkem ztrácí Kupující, který je podnikatelem jiným než Privilegovaný podnikatel, práva ze zákonné odpovědnosti za vady, pokud neprozkoumal zboží v době a způsobem obvyklým u zboží tohoto druhu a neinformoval bez zbytečného odkladu Prodávajícího o vadě, a pokud se vada projevila až později – pokud neinformoval Prodávajícího bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Pro dodržení této lhůty postačuje odeslání oznámení o vadě před jejím uplynutím.
  4. Při využití zákonné odpovědnosti za vady může Kupující jiný než Privilegovaný kupující za podmínek stanovených v Občanském zákoníku:
    1. podat prohlášení o snížení ceny,
    2. v případě podstatné vady podat prohlášení o odstoupení od smlouvy,
    3. požadovat výměnu zboží za bezvadné,
    4. požadovat odstranění vady.
  5. Ukáže-li se, že pro posouzení reklamace je nutné doručit vadné zboží Prodávajícímu, je Kupující jiný než Privilegovaný kupující povinen toto zboží doručit na adresu UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA

§ 10 OSOBNÍ ÚDAJE

  1. Správcem osobních údajů poskytnutých Kupujícím při využívání Obchodu je Prodávající. Podrobné informace týkající se zpracování osobních údajů Prodávajícím – včetně ostatních účelů a právních základů zpracování údajů a příjemců údajů – se nacházejí v zásadách ochrany osobních údajů dostupných v Obchodě – z důvodu zásady transparentnosti obsažené v obecném nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně údajů – „GDPR“.
  2. Účelem zpracování údajů Kupujícího Prodávajícím, které Kupující poskytl v souvislosti s nákupy v Obchodě, je realizace objednávek. Právním základem zpracování osobních údajů je v tomto případě:
    • smlouva nebo úkony prováděné na žádost Kupujícího směřující k jejímu uzavření (čl. 6 odst. 1 písm. b GDPR),
    • právní povinnost, která tíží Prodávajícího, zejména v souvislosti s účetnictvím a bezpečností produktů (čl. 6 odst. 1 písm. c GDPR) a
    • oprávněný zájem Prodávajícího spočívající ve zpracování údajů za účelem určení, uplatnění nebo obhajoby případných nároků (čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR).
  3. Poskytnutí údajů Kupujícím je dobrovolné, zároveň je však nezbytné pro uzavření smlouvy. Neposkytnutí údajů znemožní uzavření smlouvy v Obchodě.
  4. Údaje Kupujícího poskytnuté v souvislosti s nákupy v Obchodě budou zpracovávány do doby, kdy:
    1. přestane platit smlouva uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím;
    2. přestane na Prodávajícím ležet právní povinnost vyžadující zpracování údajů Kupujícího;
    3. zanikne možnost uplatňování nároků Kupujícím nebo Prodávajícím souvisejících se smlouvou uzavřenou prostřednictvím Obchodu;
    4. bude přijat nesouhlas Kupujícího se zpracováním jeho osobních údajů – v případě, že právním základem zpracování údajů byl oprávněný zájem Prodávajícího
    – podle toho, co nastane později.
  5. Kupující má právo požadovat:
    1. přístup ke svým osobním údajům,
    2. jejich opravu,
    3. vymazání,
    4. omezení zpracování,
    5. přenositelnost údajů k jinému správci,
      a dále právo:
    6. vznést kdykoli námitku proti zpracování údajů z důvodů souvisejících s jeho konkrétní situací vůči zpracování jeho osobních údajů založenému na čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR (tj. na oprávněných zájmech sledovaných Prodávajícím).
  6. Za účelem uplatnění svých práv by se Kupující měl spojit s Prodávajícím s využitím údajů z § 2 Řádu.
  7. Domnívá-li se Kupující, že jsou jeho údaje zpracovávány v rozporu se zákonem, může podat stížnost u orgánu příslušného pro ochranu osobních údajů. V Polsku je tímto orgánem předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů.

§ 11 VÝHRADY

  1. Zakázáno je poskytovat Kupujícím obsah protiprávní povahy.
  2. Každá objednávka podaná v Obchodě představuje samostatnou smlouvu a vyžaduje samostatné přijetí Řádu. Smlouva je uzavírána na dobu a za účelem realizace objednávky.
  3. Všechny smlouvy uzavírané na základě tohoto Řádu podléhají právním předpisům Polska s výhradou odst. 4.
  4. Volba polského práva pro smlouvy uzavřené na základě Řádu se Spotřebitelem nevede k odnětí ani omezení práv tohoto Kupujícího, která mu náleží na základě kogentních ustanovení právních předpisů použitelných na Spotřebitele v situacích, kdy není zvoleno právo. To znamená zejména, že pokud příslušné vnitrostátní předpisy spotřebitele poskytují širší ochranu než ochrana vyplývající z tohoto Řádu nebo polského práva – použije se tato širší ochrana.
  5. Smlouvy uzavírané na základě Řádu se uzavírají v polském jazyce.
  6. V případě případného sporu s Kupujícím, který není Privilegovaným kupujícím, souvisejícího se smlouvou uzavřenou prostřednictvím Obchodu je příslušným soudem soud příslušný místu sídla Prodávajícího.